Ścieżka Rozwoju Dydaktycznego umożliwia rozwój kompetencji w ramach siedmiu poziomów — od zdobycia podstawowej wiedzy dydaktycznej po osiągnięcie statusu Lidera/ki Dydaktyki.
Każdy poziom jest powiązany z konkretnymi aktywnościami rozwojowymi i wyraźnie określonymi kryteriami.
Poziom A – Podstawy dydaktyki (obowiązkowy dla wszystkich nauczycielek i nauczycieli akademickich)
-
A1 – Edukator/ka:
Posiada podstawową wiedzę z zakresu metodyki nauczania akademickiego.
Wymaganie: ukończenie kursu e-learningowego „Podstawy projektowania i prowadzenia zajęć akademickich”. -
A2 – Eksplorator/ka:
Systematycznie podnosi swoje kompetencje poprzez udział w szkoleniach.
Wymaganie: ukończenie co najmniej jednego 8-godzinnego szkolenia lub dwóch 4-godzinnych szkoleń raz na 4 lata.
Poziom B – Specjalizacja i rozwój zaawansowanych kompetencji (dobrowolny)
-
B1 – Animator/ka:
Zna metody, techniki i narzędzia dydaktyczne, testuje je i integruje wiedzę.
Wymagania: udział w szkoleniach (minimum 16 godzin) i w wydarzeniu dydaktycznym (np. konferencja, warsztaty, wizyta studyjna). -
B2 – Ekspert/ka:
Projektuje proces dydaktyczny z uwzględnieniem potrzeb studentów, wdraża zmiany i refleksyjnie ocenia swoje działania.
Wymagania: m.in. praca z mentorem (min. 8 tygodni), superwizja zajęć, wdrożenie zmiany dydaktycznej, prowadzenie dziennika refleksyjnego. -
B3 – Mentor/ka:
Kompleksowo wspiera innych nauczycieli, dzieli się doświadczeniem, buduje społeczność uczącą się.
Wymagania: m.in. prowadzenie seminariów dydaktycznych, superwizja lub interwizja zajęć innych nauczycieli, praca mentorska oraz jedno dodatkowe działanie (np. publikacja materiałów, udział w konkursie innowacji).
Poziom C – Poziom Mistrzowski
-
C1 – Innowator/ka:
Projektuje innowacyjne rozwiązania dydaktyczne, wyznacza trendy, dzieli się dobrymi praktykami w środowisku krajowym i międzynarodowym.
Wymagania: zaprojektowanie i wdrożenie innowacji dydaktycznej, mentoring, prowadzenie seminariów i otwartych zajęć oraz dwa dodatkowe działania (np. publikacje, wystąpienia, projekty edukacyjne). -
C2 – Lider/ka:
Osiąga najwyższy poziom rozwoju dydaktycznego, spełniając wymagania do awansu na stanowisko profesora dydaktycznego.
Wymagania: ustalane indywidualnie z Zespołem Eksperckim. Warunkiem formalnym jest posiadanie stopnia doktora.