Poziomy rozwoju kompetencji liderskich | Politechnika Gdańska

Treść strony

Poziomy rozwoju kompetencji liderskich

Obejrzyj film

Liderzy mogą doskonalić się na trzech poziomach (podstawowym, srebrnym i złotym):
 

Poziom A – Podstawowy (obowiązkowy)

Obejmuje dwa szkolenia:

  • Rola lidera w organizacji
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

Warunek osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie dwóch certyfikatów z powyższych szkoleń, certyfikaty należy odnawiać co 8 lat.

Poziom B – Srebrny (obowiązkowy)

Obejmuje zestaw szkoleń i warsztatów w czterech obszarach tematycznych:

1. Autorytet, samorozwój i dobrostan lidera
- Budowanie autorytetu oraz wizerunku swojego i zespołu
- Jak zarządzać stresem i emocjami

2. Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
- Kompetencje komunikacyjne lidera i budowanie relacji w zespole
- Jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej

3. Zarządzanie zespołem i zmianą
- Wielopokoleniowe zespoły – mieszanka wybuchowa czy eliksir mocy
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole

4. Motywowanie i rozwój pracowników
- Style liderskie i motywowanie
- Angażowanie mocnych stron zespołu do współpracy

Warunek osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu minimum jednego szkolenia z każdego obszaru tematycznego (łącznie cztery), minimum raz na cztery lata.

Poziom C – Złoty (dobrowolny)

Obejmuje:

  • Indywidualny coaching liderski
  • Pozauczelniane programy rozwoju

Warunek osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie minimum jednego certyfikatu potwierdzającego udział w wybranym programie rozwoju oraz pozytywna opinia najbliższych współpracowników (uzyskana na etapie weryfikacji wniosku przez Zespół Ekspercki).