Poziomy rozwoju kompetencji organizacyjnych | Politechnika Gdańska

Treść strony

Poziomy rozwoju kompetencji organizacyjnych

Obejrzyj film

Pracownicy mogą doskonalić się na pięciu poziomach:
 

Poziom A1 – Praktyk/czka
obowiązkowy dla pracowników administracyjnych, bibliotecznych i obsługi

Obejmuje jedno szkolenie:

  • Podstawy komunikacji w zespole

Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu szkolenia, certyfikat ważny bezterminowo.

Niezbędne kompetencje: Praktyk/czka posiada podstawową wiedzę z zakresu działalności uczelni, swojej jednostki oraz zadań wykonywanych na swoim stanowisku pracy, realizuje swój podstawowy zakres zadań i wspiera współpracowników w codziennych obowiązkach.

Poziom B1 – Specjalista/ka
obowiązkowy dla pracowników administracyjnych i bibliotecznych

Obejmuje zestaw szkoleń i warsztatów w czterech obszarach tematycznych:

  1. Komunikacja
  2. Współpraca
  3. Zarządzanie czasem
  4. Dobrostan

Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu minimum jednego szkolenia z każdego obszaru tematycznego (łącznie cztery), minimum co cztery lata

Niezbędne kompetencje: Specjalista/ka posiada wiedzę oraz umiejętność rozwiązywania problemów operacyjnych w swoim obszarze.

Poziom C1 – Ekspert/ka
dobrowolny poziom dla osób, które chcą optymalizować procesy i inicjować zmiany

Obejmuje zestaw szkoleń i warsztatów w czterech obszarach tematycznych:

  1. Komunikacja
  2. Współpraca
  3. Zarządzanie czasem
  4. Dobrostan

Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu minimum jednego szkolenia z każdego obszaru tematycznego (łącznie cztery), minimum co cztery lata, a także wdrożenie optymalizacji procesu w ramach swoich obowiązków.

Niezbędne kompetencje: Ekspert/ka inicjuje zmiany, doskonali procedury, optymalizuje procesy w ramach swoich obowiązków.

Poziom C2 – Mentor/ka
dobrowolny
 poziom dla tych, którzy wspierają innych w rozwoju, dzielą się wiedzą i doświadczeniem

Warunki osiągnięcia poziomu:

  • dzielenie się wiedzą z innymi pracownikami i jej rozpowszechnianie, na przykład w ramach reprezentowania jednostki na forum uczelnianym lub pozauczelnianym, czynnym udziale w pracach zespołu lub komisji ogólnouczelnianej, czy też poprzez prowadzenie szkoleń stanowiskowych dla nowych pracowników w jednostce,
  • pozytywna opinia najbliższych współpracowników (uzyskana na etapie weryfikacji wniosku przez przełożonego/kierownika jednostki).

Niezbędne kompetencje: Mentor/ka wspiera innych pracowników w jednostce w procesie rozwoju, dzieli się wiedzą i doświadczeniem ze współpracownikami, posiada wysokie umiejętności komunikacyjno-interpersonalne.

Poziom C3 – Innowator/ka w zakresie organizacji
najwyższy poziom, dla liderów zmian i innowacji

Warunki osiągnięcia poziomu:

  • zaprojektowanie i wdrożenie innowacji organizacyjnej
  • reprezentowanie uczelni w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym
  • czynny udział w pracach zespołu lub komisji ogólnouczelnianej

Niezbędne kompetencje: Innowator/ka w zakresie organizacji posiada specjalistyczną wiedzę w kluczowych obszarach działalności uczelni, inicjuje i wdraża ważne dla rozwoju uczelni projekty i innowacje, reprezentuje uczelnię w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym, jest członkiem zespołu lub komisji ogólnouczelnianej.