Obejrzyj film
Pracownicy mogą doskonalić się na pięciu poziomach:
Poziom A1 – Praktyk/czka
obowiązkowy dla pracowników administracyjnych, bibliotecznych i obsługi
Obejmuje jedno szkolenie:
- Podstawy komunikacji w zespole
Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu szkolenia, certyfikat ważny bezterminowo.
Niezbędne kompetencje: Praktyk/czka posiada podstawową wiedzę z zakresu działalności uczelni, swojej jednostki oraz zadań wykonywanych na swoim stanowisku pracy, realizuje swój podstawowy zakres zadań i wspiera współpracowników w codziennych obowiązkach.
Poziom B1 – Specjalista/ka
obowiązkowy dla pracowników administracyjnych i bibliotecznych
Obejmuje zestaw szkoleń i warsztatów w czterech obszarach tematycznych:
- Komunikacja
- Współpraca
- Zarządzanie czasem
- Dobrostan
Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu minimum jednego szkolenia z każdego obszaru tematycznego (łącznie cztery), minimum co cztery lata
Niezbędne kompetencje: Specjalista/ka posiada wiedzę oraz umiejętność rozwiązywania problemów operacyjnych w swoim obszarze.
Poziom C1 – Ekspert/ka
dobrowolny poziom dla osób, które chcą optymalizować procesy i inicjować zmiany
Obejmuje zestaw szkoleń i warsztatów w czterech obszarach tematycznych:
- Komunikacja
- Współpraca
- Zarządzanie czasem
- Dobrostan
Warunki osiągnięcia poziomu: nabycie kompetencji i uzyskanie certyfikatu minimum jednego szkolenia z każdego obszaru tematycznego (łącznie cztery), minimum co cztery lata, a także wdrożenie optymalizacji procesu w ramach swoich obowiązków.
Niezbędne kompetencje: Ekspert/ka inicjuje zmiany, doskonali procedury, optymalizuje procesy w ramach swoich obowiązków.
Poziom C2 – Mentor/ka
dobrowolny poziom dla tych, którzy wspierają innych w rozwoju, dzielą się wiedzą i doświadczeniem
Warunki osiągnięcia poziomu:
- dzielenie się wiedzą z innymi pracownikami i jej rozpowszechnianie, na przykład w ramach reprezentowania jednostki na forum uczelnianym lub pozauczelnianym, czynnym udziale w pracach zespołu lub komisji ogólnouczelnianej, czy też poprzez prowadzenie szkoleń stanowiskowych dla nowych pracowników w jednostce,
- pozytywna opinia najbliższych współpracowników (uzyskana na etapie weryfikacji wniosku przez przełożonego/kierownika jednostki).
Niezbędne kompetencje: Mentor/ka wspiera innych pracowników w jednostce w procesie rozwoju, dzieli się wiedzą i doświadczeniem ze współpracownikami, posiada wysokie umiejętności komunikacyjno-interpersonalne.
Poziom C3 – Innowator/ka w zakresie organizacji
najwyższy poziom, dla liderów zmian i innowacji
Warunki osiągnięcia poziomu:
- zaprojektowanie i wdrożenie innowacji organizacyjnej
- reprezentowanie uczelni w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym
- czynny udział w pracach zespołu lub komisji ogólnouczelnianej
Niezbędne kompetencje: Innowator/ka w zakresie organizacji posiada specjalistyczną wiedzę w kluczowych obszarach działalności uczelni, inicjuje i wdraża ważne dla rozwoju uczelni projekty i innowacje, reprezentuje uczelnię w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym, jest członkiem zespołu lub komisji ogólnouczelnianej.